کودکانه

کنار دیوار افتاده بود. با موهای فرفری و چشمان آبی. تنها بود. انگار دیگر کسی او را نمی‌خواست. طوری با چشمان آبی‌اش به من زل زده بود، انگار خواهش می‌کرد او را با خود ببرم. برش داشتم. نه دستی داشت و نه پایی. تنها یک سر بود. یک سر با موهای فرفری و چشمان آبی.

وقتی موهایش را نوازش می‌کنم، چشمان آبی‌اش را می‌بندد. وقتی برایش کتاب می‌خوانم، چشمان آبی‌اش را می‌دوزد به تصاویر کتاب. وقتی درس‌هایم را می‌خوانم، با چشمان آبی‌اش نگاهم می‌کند. منتظر است تا هوا تاریک شود تا دوباره برایش کتاب بخوانم. و هنگام خواب می‌توانم در چشمان آبی‌اش بخوانم: بگذار کمی دیگر بیدارم بمانم.

گاهی نگاهش خیره می‌ماند به سقف. تنها آن زمان است که نمی‌دانم در پشت این چشمان آبی، به چه می‌اندیشد. شاید دلتنگ دختر بچه‌ای است که برایش لالایی می‌خواند. یا خاطره‌هایی دور از آن روزها که دست داشت و پایی، برایش زنده می‌شود.

عروسکم تنها سر دارد. سری با موهای فرفری و چشمان آبی. عروسکم زیبا نیست. اما من او را دوست می‌دارم.

11 پاسخ to “کودکانه”

  1. آرام Says:

    سلام دوست من
    بسیار زیبا و لطیف بود
    عروسکی که تنها سر دارد
    خیلی زیباست

  2. آرام Says:

    دوست من
    ناراحت شدی؟

  3. آرام Says:

    دوست من
    صادقانه بارها به شما گفته ام که نوشته هایتان را تحسین می کنم
    و نوشته هایتان همیشه در ذهنم ایده ساز بوده و کلمات را در ذهنم به حرکت در می آورد
    صمیمانه از شما سپاسگذارم

  4. masoudccna Says:

    فقط می تونم دست بزنم دست بزنم به خاطر داشتن یک عروسک ،دست بزنم به خاطر زندگی بخشیدن به یک سر ، شاید فقط یک سر باشد ولی برای کسی زندگی است ، شاید !

  5. morgh e sahar Says:

    aroosak e man ham mooo nadare vali man doostesh daram

  6. تك نگاه Says:

    بسيار از نوشته هايتان لذت ميبرم
    » عروسکم زیبا نیست. اما من او را دوست می‌دارم.» اين جمله تان را دوست دارم

  7. تك نگاه Says:

    من عروسك كودكيم را نگه داشته ام عروسكم اصلا زيبا نيست ولي من نميتوانم او و خاطراتش را فراموش كنم اخرين بار كه عروسكم را به كسي نشان دادم از ان ترسيد ولي من باز هم عروسكم را دوست دارم

  8. masood hedayati Says:

    مثل همیشه زیبا بود

  9. متیل Says:

    و ما این کودکانه را دوست داریم
    البته هیچ گاه ما عروسک نداشتیم
    چون دختر نبودیم

  10. اکالیپتوس Says:

    سلام

    ببخش دوست من

    این روزا دلگیرم

    زیبا نوشتی

    هر روز داری زیباتر و عمیق تر می نویسی

    منم چند شب با چند تا مورچه حرف می زدم

    مورچه هایی که همخوابه من شده بودند

    و بامن از عشقی زمزمه می کردند

    شبی مست خواب زیر سرم له شدند

  11. nazanin Says:

    kheiliiiiiiiiiiiiiiii keyf kardam !dastet dorost pesar khaleye ba ehsaso latif ! Take care

پاسخی بگذارید

