غروب

باد از میان دشت عبور کرد. گل سپیدی عطرش را به او سپرد. شاپرک پیغامی می‌برد به راه دور. پینه‌دوز بال‌هایش را رو به طلوع خورشید گشوده بود.

«تو چیستی ای عشق؟ که این چنین در وصفت سروده‌اند؟»

کودک دنباله بادبادکی به دست داشت. زن به آن سوی سرنوشت چشم دوخته بود. دلدادگان در آغوش یکدیگر خفته بودند. مرد غروب آفتاب را نظاره‌گر بود.

«تو را چه می‌شود ای عشق؟ چرا این‌گونه از من گریزانی؟»

پنجره‌ها را پرده سیاهی پوشانده است. ماه سرخ‌گون شده. باران دیگر رنگی ندارد. تنها خاطرهٔ غروبی دلگیر باقی مانده است.

13 پاسخ to “غروب”

  1. آرام Says:

    تمام من حسرت به آغوش بردنت است
    ای عشق
    هرگز نفهمیدم چیستی
    هزاران بار واژه ات را شنیده ام
    و هر بار غبطه خورده ام
    که چرا من هیچگاه
    نفهمیدم که
    تو چیستی
    سلام دوست بسیار گرامی من . بسیار زیبا بود . لطیف و برای من خاطراتی مبهم را تداعی می کرد.
    اغراق نمی کنم در حین خواندن احساس کردم در حال پروازم
    سپاس دوست من

  2. albert Says:

    من ميميرم..براي اينگونه جملات..كلمه ها..اگر عشق واقعي جايش را به هوس بدهد البته..
    هوس..تاريكي…سكوت…
    خود داني..منتظرم….

  3. morgh e sahar Says:

    kheili khales bood…

  4. اکالیپتوس Says:

    مهم عاشقی است

    معشوق بهانه است …

    تمام عشق ها جزیی از عشق الهی است

    عشق حقیقی

    تا عاشق مادرت ، همیرت ، زندگی ، طبیعت ، زیبایی و …. نباشی

    نمی توانی عاشق خدایت باشی

    عشق یعنی با تمام خودت حضور داشتن ….

  5. نيلوفر.. Says:

    اگر غروب نماند ؟!

  6. masood hedayati Says:

    روز به روز عشق رنگ مي‌بازد
    شبيه مردي كه مي‌ميرد
    و ما هر شب وانمود مي‌كنيم
    كه همه چيز رو به راه است
    هر شبي كه من پيرتر مي‌شوم و تو سردت

    واقعا نوشته جالبی بود رفیق

  7. اکالیپتوس Says:

    ممنون از لطفت

    اگه نظرهام خوب می شن

    به خاطر اینه که تو زیبا می نویسی

    احساسی است که تو به من می دی تا خوب بنویسم …

  8. آرام Says:

    دوست گرامی من یلدا بر شما مبارک . امیدوارم لحظات خوشی در این هوای سرد و شب طولانی داشته باشید .

  9. masoudccna Says:

    «تو را چه می‌شود ای عشق؟ چرا این‌گونه از من گریزانی؟»
    به نظر من عشق از ما گریزان نیست عقش وجودمان است که با ما زندگی می کند

  10. نيلوفر.. Says:

    به تبريك يلدا كه نرسيدم… پس اولين روز زمستانتان مبارك ..

  11. masood hedayati Says:

    از اینکه سر زدی ممنون رفیق , با نظرت تو پست بدرخش الماس …. کلی حال کردم کارت درسته دوست من

  12. albert Says:

    آري…با نام دين همه كار مي كنند..
    منتظرم..با پستي جديد…

  13. مهرنوش Says:

    دوست خوبم!
    ياد عزيزان هيچگاه فراموش نمي شود
    اما چشم ها به نديدن…..
    گوش ها به نشنيدن و لب ها به خاموشي عادت خواهند كرد………
    من نيز به دلتنگي خو گرفته ام
    ——————————-
    از مهربونیت سپاسگذارم. هستم اما ترجیحاً در سکوت.

پاسخی بگذارید

